Rutes i entorn natural

rutes calaf

Alta Segarra comarca minera, Calaf

Sortirem de la plaça dels Arbres i travessarem el poble pujant fins al camp de futbol, allà anirem a l’esquerra direcció la fortesa per un camí asfaltat, passarem per sota d’un pont i agafarem el camí a la dreta. Un cop a la fortesa tenim l’opció d’omplir cantimplores i beure aigua. Continuarem la nostra ruta per un camí ample envoltat d’arbres fins trobar un trencall a la dreta, que, tot seguint-lo, ens portarà a la primera mina que veurem.

Pocs metres més endavant ens desviarem per un camp on trobarem la segona mina. Tornarem sobre les nostres mateixes passes per continuar el nostre camí fins trobar una cruïlla i una petita masia, anirem a la dreta per una pista ampla però amb una pujada força pronunciada. Un cop finalitzada ens endinsarem al bosc per un camí amb abundant vegetació.

Només entrar al bosc trobarem un respirador d’una mina i pocs metres més endavant ens desviarem a la dreta per visitar l’entrada de tres mines- Tornarem enrere per seguir el nostre camí fins trobar un desviament a la dreta, passarem per davant d’una mina, seguint la mateixa direcció haurem de pujar un corriol, no complicat però sí amb un pendent pronunciat.

Un cop finalitzada la pujada començarem la baixada de tornada, descendirem per un camí de pedres deixant el bosc a la dreta fins enllaçar amb la pista principal que seguirem, sense deixar en cap moment, i passarem per una cruïlla on veurem la fortesa a l’esquerra, però nosaltres seguirem la mateixa direcció.

Quan finalitza el camí anem a l’esquerra on tornarem a passar per sota el pont que ens hem trobat al principi, un cop al camp de futbol baixarem a la plaça dels Arbres.